tisdag 26 februari 2013

Jag sover bättre nu

Hej, här kommer en hälsning ifrån mig som för hundra år sedan övergav denna plats, spikade igen den och strök sedan försiktigt, tyst. Jag övergav den inte så som man gör när man går sin väg. Jag bär den med mig i min väska, i säkert förvar. Jag har lyssnat ibland med örat tryckt, tänkt på varför. Varför jag behöver tystnad så himla mycket. Det är som en plats för mig. Och varför jag är rädd? Som när jag blir till något som motsvarar en form. En form där jag känner mig instängd och alltför ordentlig, då är det som att jag måste springa någonstans. Men jag har inget hav. Och jag har alltid tänkt att ingen märker om jag lite försvinner.
Då, för hundra år sedan, när jag tappade min spegelbild, och var trött mest hela tiden. Då var det för överlevnad. Ni fina som skrivit här, förlåt. Ni som undrat, hälsat, skrivit snälla ord. Ingenting sorgligt har hänt om någon trodde det. Jag har bara försökt att använda den energi jag haft till att snurra jorden runt min axel. Och jag vet inte vad som händer nu.

18 kommentarer:

till-vidas-ara sa...

Hej vännen. du kommer alltid så nära hjärtat så jag skriver så fast vi inte mötts. kan känna igen allt det där så alltför väl..såsom jag tolkar dina ord. om det blir för mycket av ett krav på vissa platser i livet så flyr jag ofta bort ett tag. men med barn och familj är det ju svårt. jag skriver när det faller sig nu. och det pockar oftast på förr eller senare. är också rädd. men rädsla är närheten till sina känslor tänker jag. försöker ha tillit försöker jag, göra det enkelt..ojoj, nu blev det visst en uppsats fast jag inte tänkte..men jag blev så glad att du skrev...

kramar Lycke

malin sa...

Åh. Jag läste en gammal kommentar från dig bara häromdagen. Så skriver du ett nytt inlägg nu. Vad fint.

Kelley Anne sa...

I'm so happy to see that you posted again. Your blog is one of my favorites.

Drömslöjd sa...

: )

Drömslöjd sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Inka sa...

Happy to see you here :)

Anonym sa...

!

Klem/S

Iwona sa...

Cool blog;) Beautiful photos:) I greet:)

Lina OJ sa...

Äntligen!!! Åh vad glad man blir att få se ett livstecken igen :)

sarapirat sa...

det var ju här jag skulle skriva,
att jag är så glad att se ditt livstecken!
kom tillbaka, om du vill!
kramar

maria sa...

jag hittade hit när jag var knappt sexton. är nästan tjugo fyllda nu. åh vad jag älskar den här platsen. du inspirerade mig till att börja skriva. poesi, estradpoesi, text text text. bara kärlek.

Fröken Ö sa...

Finafina ni! Tack ni är så snälla och jag blir så glad!

malin-fintfint! och tack!
drömslöjd- :-)
Linaoj- puss på dig!
sarapirat- jag är så glad att du tittar in hit. tack!
Maria-du anar inte vilka stora känslor. Du fick mig att känna mig viktig nu. 4 år, jag börjar nästan gråta så vackert. All lycka till dig.

TuvaMinnaLinn sa...

Vad fint att se att du dök upp här.
Jag har sökt dig, för många månader sedan, via din hotmail adress. Kanske använder du den inte tänker jag som inte fått något svar.
Nåväl, jag säger det iaf om det skulle vara så att du missat, eftersom mailets innehåll fortfarande är aktuellt:)

Kram

Jams sa...

Tänkte bara titta in för att läsa nåt av dina fina gamla inlägg. Och så ett livstecken! Fint att du skriver igen, det gör mig glad.

Anonym sa...

Jag saknar dina inlägg, men gläds åt arkivet. Hoppas att du har det fint.

Lina OJ sa...

Tänk... jag tittar fortfarande in här ibland.. älskar att krypa in i den här världen och gömma mig ett tag.

chris sa...

Beautiful bleak wintry photo!

Gabrielle sa...

Jätte bra blogg! Tack så mycket :)