fredag 17 april 2009

Nio månader




S fortsätter att stoppa i sig intressanta saker. Som jord, pinnar, cigarettfimp, grön lera, hård spaghetti, paljetter. Han vill gå upp klockan fem och biter sin storasyster i benen. Under köksbordet. Vilket i sin tur leder till att hon automatiskt sjunger "Du ska inte tro det blir sommar".
Typ allt jag gör nuförtiden är med en niomånaders bebis i min absoluta närhet.
Laga mat - bebis på höften.
Klä på mig - bebis under armen.
Gå på toa - bebis i knät.
Blogga - bebis under tröjan.
Okej, jag överdriver kanske lite. Men detta fenomen kallas visst att vara "mammig" och älsklingen blir helt förstörd om han inte ser var jag är.
Så ni får förlåta om jag verkar lite borta ibland. Glömmer att tacka för era fina kommentarer eller inte förmår att visa hur himla glad jag blir! För det blir jag verkligen. Det är bara så svårt att koncentrera sig.

8 kommentarer:

motveck sa...

finaste.raderade mitt konto.men nu har jag lyckats få en ny.hopplöst.

Anonym sa...

så bra att du såg det och fick rosiga kinder. nu blir jag jätteglad.

sarapirat sa...

därför undrar jag hur jag ska kunna bli mamma överhuvudtaget, jag har ju redan svårt att koncentrera mig...

johanna sa...

Hej
Ja har en liten fråga till dig kan du maila mig? johanna.flyckt@hotmail.com
kraaam

anna sa...

åhh jag känner igen mig exkat när du beskrivr hur din dag ser ut, med bebis med överallt, men min minsta är 8 nu, fanns när jag läser din blogg så känns det som det var igår, jag hade bebis på armen jämt!

ellinor sa...

Oj, det DÄR känner jag igen på pricken! PRECIS sådär hade jag det hela påskhelgen!! En gläjde när man blir så trött så man gråter av att gå upp kl 5, leva som en känguru och aldrig, inte ens i duschen får va själv en stund, är att man i alla fall får grymma armmuskler :)
Men det ju över. Så saknar man det lite..

Maria sa...

Ja, där har jag också varit. LIte friare tider kommer såsmåningom. Vackra bilder!

Agnes sa...

det dröjer nog innan jag får en bebis på armen, men jag ser framemot det. det var du som sa det: barn är det bästa som finns a----!
(fast jag förstår att man blir lite trött ibland, jag har tre småsyskon och har jobbat på dagis, så jag kan bara tänka mig)
vad fint du har det, fina saker, fina bilder!