fredag 7 januari 2011

Idag sa han mamma. Eller mamamamamamamama. Och jag längtar till våren med vårt hus. Då ska jag äntligen öppna sovrumsdörren ut till gräset, (vårt gräs!) på morgonen, krypa ner under täcket igen och lyssna. Verkligen lyssna. Jag märker att jag har svårt att fotografera här. Känna att det är jag. Men jag övar mig. Att flytta sig är inte alltid så lätt. Men jag börjar så smått att känna igen mig. Ni vet. Hoppa över golvknarren i sovrummet för att inte väcka lillen, trycka igen den tröga städskåpsdörren lite extra så att den inte öppnar sig, klappa trappräcket till källaren med handen för att den är mysigt blank, låta en lagom stor ljusspringa vara öppen in till E på natten. Sådana saker. Och alla våra möbler trivs tyvärr inte. Vi försöker nollställa det här huset på ett sätt, samtidigt som det är så himla fint att tänka på de som bott här.

14 kommentarer:

Lisa sa...

vilket himla fint rum!

felicia sa...

Jag tycker det ser väldigt fint ut! Men det är ju jobbigt att flytta alla sina grejer som var hemma på ett ställe, till ett annat. De behöver kanske aklimatiseras ett tag? Jag tänkte på det, ska vi träffas någon dag? Antingen får det bli ganska snart, inom en vecka, eller längre fram i vår. Vi flyttar nämligen lite hastigt och lustigt snart. Nästan ingen vet om det, knappt vi själva, men ändå händer det inom två veckor. När har du öppning? Jag skulle så gärna vara med och hjälpa till eller bara komma förbi på invigningen!

Rebecca sa...

Det ser så fint ut. Ibland när jag tappar all min inspiration så kommer jag hit, till dig och läser igenom varenda litet inlägg, tittar på varje detalj för det finns ingen som kan få ihop allt så fint som du.
Jag tror att möblerna kommer att trivas så småningom, precis som du.

Krickelin sa...

Det där med en egen trädgård att gå ut i. I morgondaggen med nattlinnet på. Plocka en blomma, tre bär och kanske en tomat till frukost. Jag längtar också. Jag håller tummarna för att både möbler och du finner ro i det nya. Tack för vackraste bloggen. Det är en fröjd att klicka in här hos dig.

grace sa...

väldigt väldigt fint rum och så skriver du så behagligt. jag önskar att det vore oftare.

celine sa...

Cette housse de couette est superbe ! j'adore ton univers

Elisabeth sa...

Det är svårt att förflytta sig ibland, men ni verkar vara på god väg. Kan man golvknarret har man kommit halvvägs eller en bit i alla fall. Sen får möblerna vänja sig eller flytta hem till någon annan. I gräset till sommaren behövs i alla fall inte så mycket. Heja sommaren! Heja Blocket...

Katarina sa...

Älskar dina fantastiskt vackra bilder, kan inte sluta gå in på din blogg om och om igen!

felicia sa...

På tisdag och onsdag är jag i Göteborg och fixar lite. Möjligtvis onsdag kväll. Annars funkar det torsdag, fredag, lördag. Jag är inte riktigt säker när jag åker till Göteborg veckan efter, men jag börjar den 19:e så förmodligen måndag eller tisdag. Det hade varit jättekul att träffas i butiken!

Julia sa...

Fina dagar önskar jag dig! :) Kram

blygvink sa...

jag har precis flyttat jag med. känner med dig gällande möblerna. de hör inte hemma här än. hur jag än vrider och vänder på dem. om jag önskade hade det blivit ett torp ute i djupaste skogen. med knarrande golv och avskavd färg på listerna. men nu blev den en lägenhet återigen. centralt. dock intill havet och ett gammalt varv med rök bolmandes från stora skorstenar. det räddar mig lite grann.

Rebecca sa...

Tack för dina snälla ord, de gjorde mig glad i hjärtat.
Hör gärna av dig när du öppnar din butik, då ska jag ta mig till växjö, jag bor en så liten bit därifrån. Kram!

Josefin sa...

Lisa- hihi tack ja lite mysigt och ovanligt välbäddat!
Felicia-jag skriver ett sms till dig!
Rebecca-helt otroligt fina ord, tack!
Krickelin-kärlek till dig
telegraph road- tack, ja jag önskar det också..
celine- merci!!!!
elisabeth-fint, tack för dessa stödjande ord. ja de får nog säljas eller gömmas ett tag. har svårt att göra mig av med möbler dock. är rädd att ångra mig. kram!
katarina-åh glad jag blir!
julia- julia du är så fin
blygvink-jag förstår dig så väl!! havet

b sa...

i love all the textiles. so pretty.