måndag 25 maj 2009



Får se. Har det hänt något nytt sen sist.
Hela lördagen rensade jag i mitt gamla flickrum. Galet hur man sparar och att det fått gå så lång tid. Fyra svarta sopsäckar med krokiteckningar. Och då har jag ändå behållit det som är bra. Dagböcker. Skolböcker. Skrivböcker. Räkneböcker. Minavännerböcker. Skoljoggingsdiplom. Kompisdiplom. Mullediplom. Jag vill bli fri nu. Jag vill inte drunkna i de materiella minnena. Lura mig själv att det är viktiga saker. Längre.
Jag refererar allt för ofta det som händer nu. Till något som hänt förut. Gör ni det också?
Det har varit mycket att tänka på i helgen. Och även mellan raderna.

5 kommentarer:

Maria sa...

Hej.

Jeg har længe kigget med her ved dig, men endnu aldrig kommenteret - før nu.
Du viser så mange finde underfundige billeder. Jeg er helt vild med dig stil.

At smide ud af materielle ting fra fortiden kan være en lettelse og befrielse. Det giver luft forstået i mere end en forstand.

KH Maria.

felicia sa...

du är så fin,

Josefin sa...

hej maria, så glad jag blir! tusen tack för de orden.

felicia dig vill jag krama!

Lisa sa...

Det finns inget av min barndom kvar, fast det kanske är lika bra.

Anonym sa...

Varför känner du så Lisa?